Чи правда, що вейпінг тримається на маркетингу та зірках?
У чому причина того, що електронні сигарети такі популярні та затребувані?
У цій статті ми спробуємо розібратися, чи справді вейпінг став масовим явищем тільки завдяки маркетологам і знаменитостям.
Як впливає на людей реклама електронних сигарет?
Маркетинг - це галузь, яка спеціалізується на просуванні певного товару чи послуги. Іншими словами, допомагає продавати. Один зі способів збільшити продажі та залучити нову аудиторію - реклама. Рекламують усе і все, тож індустрія вейпінгу не є винятком, навіть попри жорсткі обмеження.
Щоб зрозуміти специфіку впливу маркетингових рішень на покупців, учені провели дослідження про вплив реклами електронок на молодих людей. В опитуванні взяли участь близько тисячі осіб із чотирьох країн - Великої Британії, Китаю, Індії та Австралії. Вік респондентів - від 15 до 30 років. Анкета містила багато запитань, зокрема про кількість споживаного нікотину, наявність знайомих-вейперів, а також про показ оголошень про електронні сигарети і товари для вейпінгу в різноманітних медіа - у пресі, на радіо, на телебаченні та в соціальних мережах.
Науковці з'ясували, що з усіх опитаних 85% людей, які парять, справді бачили рекламу хоча б в одному типі ЗМІ. Однак більшість із них зустрічали її в кількох медіа. Наприклад, в онлайн-журналах, по телевізору та в соцмережах. Попри посилення правил розміщення таких оголошень, люди стверджують, що вони бачили їх досить часто. Особливо в соціальних мережах.
Як бачимо, маркетингові стратегії дійсно працюють, стимулюють людей пробувати нову продукцію. Але не можна стверджувати, що вейпінг стає популярним завдяки одному лише маркетингу. Частина респондентів узагалі не зустрічали подібного контенту, проте мали друзів, від яких дізналася про вейпи. Або ж просто побачили цікавий девайс у магазині та вирішили спробувати.
Ми не можемо стверджувати, що реклама не впливає на популярність вейпінгу. Але й говорити, що справа тільки в маркетингу, теж не можна.
Вейпінг і зірки: паріння серед селебрітіс і в поп-культурі
Електронні сигарети вже стали частиною щоденної рутини для багатьох людей. Так само як, наприклад, звичка пити каву. Тож у багатьох художніх фільмах уже були показані вейпи. Серед них:
- Серіали «Справжній детектив», «Молодий Тато», «Картковий будиночок», «Американська історія жахів», «Чорне дзеркало».
- Кінострічки «Святковий переполох», «8-а вулиця», «До життя», «Турист», «Одержимий».
- Документальні фільми про вейпінг «A Billion Lives», «Beyond the Cloud» і «Vape Wave».
Зображення вейпа у фільмі в багатьох випадках не можна назвати спланованою рекламою. Адже ми ж не називаємо рекламною виробників кави серіал «Друзі», в якому головні герої більшість часу проводять із чашкою в руці? Електронні сигарети вже посіли своє місце в соціумі, тож логічно, що паріння відображається і в мистецтві кіно.
Серед знаменитостей теж багато вейперів - Бруно Марс, Леді Ґаґа, Лана дель Рей, Леонардо ДіКапріо, Кара Делевінь, Том Гарді, Катрін Деньов... Більшість із них стверджують, що вейпінг став альтернативою тютюнопалінню й справді допоміг їм подолати багаторічну згубну звичку.
Вони часто з'являються на публіці з вейпом у руці, що показує, що для них паріння - стиль життя, а не спланована акція. Тому не можна з упевненістю стверджувати, що вейпінг серед зірок - це маркетинговий хід і пропаганда. Оскільки, як і всі люди, зірки теж шукають щось нове, борються зі шкідливими звичками та живуть своїм життям.
Ми часто можемо почути, що вейпінг - це просто маркетинг і електронні сигарети не потрібні. Однак не можна не брати до уваги той факт, що для багатьох людей вейп дійсно став єдиною можливістю відмовитися від тютюну. На тематичних форумах є маса історій від вейперів з усього світу.
Чи вплинув на споживачів маркетинг? Звісно, адже завдяки рекламі можна знайти справді той товар, який підійде саме вам або дізнатися про нові девайси. Однак складно стверджувати, що справа лише в цьому. Адже в такому разі вейпінг би не переріс у своєрідну субкультуру, сформувавши навколо себе спільноту однодумців, які влаштовують виставки, змагання та фестивалі.